کاراییلان: برای دفاع از کوبانی در سطح حرفه‌ای به ی.پ.گ بپیوندید

/
0 Comments
کاراییلان: برای دفاع از کوبانی در سطح حرفه‌ای به ی.پ.گ بپیوندید
فرات 18.09.2014
جنگ هایی که از سه روز پیش در سه سمت کوبانی با شدت بالا از سر گرفته شده ، جنگی تمام عیار است و داعش ضمن حمله زمینی دست به حملات موشکی و توپباران می زند .

اسامی چندین و چند روستا در اطلاعیه واحدهای مدافع خلق منتشر شده که صحنه درگیری مبارزان این نیرو با داعش هستند .
صبح امروز سه موشک " گراد " از سوی داعش به مرکز کوبانی شلیک شد اما گزارشی از خسارات این حمله منتشر نشده است.
منابع بومی می گویند داعش سعی در ایجاد رعب و وحشت دارد تا مردم شهرشان را ترک کنند . در جنگ های سه روزه صدها مهاجم کشته شده اند اما نیروهای بیشتری از دیگر نقاط سوریه بسوی کوبانی در حال حرکت هستند .
در همین ارتباط صبح امروز مراد کاراییلان از اعضای کمیته رهبری حزب کارگران کردستان برای کوبانی بسیج عمومی اعلام کرد و از مردم خواست به صفوف مبارزان کوبانی بپیوندند.
کاراییلان ضمن یادآوری شکست داعش در دور پیشین حملات به کوبانی به تغییر مسیر حملات این گروه به سوی شنگال ، هولیر ، مخمور و کرکوک اشاره می کند و می گوید داعش تا حدودی در این جنگ ها روحیه گرفت و با استفاده از خودروهای زرهی بدست آورده در عراق برای سومین بار سعی در تصرف کوبانی دارد .
کاراییلان با تأکید بر اینکه آنچه در شنگال اتفاق افتاد قطعا در کوبانی روی نخواهد داد می گوید هرچند شهر تحت هیچ شرایطی به داعش واگذار نخواهد شد اما اگر کمک های لازم به واحدهای مدافع خلق و برخی گردان های ارتش آزاد در کوبانی نرسد ممکن است قتل عام هایی مانند شنگال اتفاق بیافتد . نباید اجازه داد فاجعه شنگال تکرار شود و همه با هر امکانی باید بسیج شوند .
عضو کمیته رهبری پ.ک.ک با یادآوری اعلام بسیج عمومی از سوی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برای کوبانی بار دیگر تکرار می کند تا زمانی که امنیت کوبانی کاملا برقرار نشود نباید از پا نشست و مقاومت شامل عموم مردم چهار بخش کردستان می شود.
کاراییلان با بیان آنکه مردم کوبانی مردمی مبارز هستند و در طول تاریخ تسلیم نشده اند به لزوم حمایت از آنها با توجه به گستردگی حملات می پردازد و می گوید باید نیروهای بیشتری برای دفاع از کوبانی در سطح حرفه ای به واحدهای مدافع خلق بپیوندند .
کاراییلان همچنین در مورد موضع دول جهانی در مورد داعش نیز اعلام کرد طرف های خارجی تلاش زیادی برای تقویت داعش در منطقه انجام دادند اما حالا که این گروه از کنترل آنها خارج شده ظاهرا می خواهند آنرا از میان بردارند .
وی در مورد ترکیه نیز می گوید باید دید در جنگ اخیر کوبانی ، ترکیه چه موضعی اتخاذ می کند و عملکرد ترکیه مشخص خواهد کرد که آنکارا چقدر در مورد فرایند صلحی که با رهبر آپو پیش می برد صادق است .
کاراییلان در عین حال ایجاد یک منطقه حائل توسط ترکیه در نوار مرزی را که رهبران این کشور مدعی هستند برای جلوگیری از ورود پناهندگان بیشتر از سوریه و عراق ایجاد می شود را بسیار خطرناک توصیف کرده آنرا به معنای اشغال کردستان دانسته است.





You may also like

No comments: