هشدار نسبت به اجرای حکم اعدام سامان نسیم

/
0 Comments
هشدار نسبت به اجرای حکم اعدام سامان نسیم
وکیل مدافع سامان نسیم، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام در گفتگو با روز می‌گوید:«اگر امروز کاری انجام نشود حکم او فردا بدون حضور خانواده و وکیل به اجرا در خواهد آمد».
بنابر اظهارات عزیز مژده‌ای وکیل مدافع، سامان نسیم بامداد پنج‌شنبه۳۰ بهمن‌ماه به دارآویخته می‌شود.
سامان نسیم در تیر ماه سال ۹۰، زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت بازداشت و سپس از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به جرم محاربه در ارتباط با عضویت در یک حزب کردی به مرگ محکوم شد.
وکیل مدافع سامان نسیم ،سازمان‌های عفو بين‌الملل،دیده‌بان حقوق بشر و فدراسیون بین المللی حقوق بشر طی بیانیه‌های جداگانه‌ای با اشاره به ایرادات قانونی پرونده ازجمله نداشتن سن قانونی در زمان بازداشت خواهان توقف حکم اعدام وی شده‌اند.
این زندانی سیاسی،خود نیز در روز ۲۳ بهمن ماه امسال با انتشار نامه‌ای از زندان اعلام کرد که اعترافات او پس از شکنجه‌های "غير انسانی و غيرقانونی" صورت گرفته است.
سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان ضمن درخواست لغو فوري اجرای حكم اعدام سامان نسيم به مقامات حكومتي و قضایی جمهوری اسلامی ايران هشدار ميدهد كه اجراي حكم اعدام وي ممكن است با اعتراضات گسترده مردمي در مناطق كردنشين منجر شود و هرگونه پيامد خطرآفرين آن بر عهده مقامات جمهوري اسلامي ايران است.
اين سازمان اعلام میدارد از هرگونه اعتراض مدني گسترده در پي اجرای حکم اعدام زندانی عقیدتی، سامان نسيم در مناطق كردنشين ايران حمايت ميكند.
تهران،چهارشنبه 29 بهمن 1393- 18 فوریه 2015

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان


You may also like

No comments: